Rineweld Xantiana oldala
Rineweld Xantiana oldala
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Collie-info
 
Minden ami kiállítás!
 
Ügyes!
 
Kennel-info
 
Hasznos tudnivalók
 
Képtár
 
Linkgyűjtemény
 
Kutyás rendezvények
 
Óra
 
Fresbee

Frisbee szabályzat


Aquincum Agility Sportegyesület
KUTYÁS DOBÓKORONG (FRISBEE)
VERSENYSZABÁLYZAT


A frisbee két ágazatra osztható:

I. Szabadstílus (freestyle) - zenére bemutatott egyedi gyakorlat
II. Távolsági verseny.
Mindkét ágazatban rendeznek külön- külön is bajnokságokat, de a nemzetközi versenyeken mindkét ágazatban indulnak a versenyzők,
és a két eredmény összesítése adja a végeredményt.
A versenyeken minden 15 hónapos kort betöltött kutya részt vehet.
Tüzelő szukák a verseny végén futhatnak.
Kizárás terhe mellett tilos a kutyák bántalmazása, fenyítése.

I. Freestyle

1. Általános szabályok
a./ A párosok maximum 90 másodpercet tölthetnek a pályán, a gyakorlatnak legalább 60 másodperc hosszúnak kell lennie. Az időszámláló abban a pillanatban indul, mikor a korong először a levegőbe repül, vagy a kutya, esetleg a gazda először mozdul el a talajtól. A visszaszámlálás során időközönként jelzik a még hátralévő időt: 60 másodpercnél, 30 másodpercnél, 10 másodpercnél és az idő lejártakor.
b./ Ha a résztvevő saját zenét hoz, köteles azt a verseny előtt bemutatni a rendezőségnek. A zenét CD-n vagy kazettán a versenyző nevével megjelölve kell leadni, a kívánt zeneszám kezdetére állítva vagy azt pontosan megjelölve. A freestyle családi szórakozás is, így a választás során kerülni kell az olyan zenét, mely alkalmatlan arra, hogy egy egész család élvezze.
c./ Felszerelés: maximum 5 db dobókorong
d./ A bírók érvénytelennek tekintik azokat a gyakorlati elemeket, melyek nem tartalmazzák a frisbee eldobását (kivéve a gurítást). Ha a versenyző egyenesen a kutyának dobja a korongot, erre az elemre nem kaphat pontot.
2. Pontozási rendszer
Az egyes elemekre 1-10 pont adható fél pontonként számolva, az alábbi négy kategóriában:
1. Összbenyomás
A gyakorlat folyamatossága, szórakoztató volta, érdekes koreográfiával és jó eszközkezeléssel.
2. Atletikusság:
A kutya rugalmassága és aktivitása a gyakorlat végrehajtása közben, sebessége, ugrásainak könnyedsége és magassága (utóbbiak természetesen a kutya méretéhez viszonyítva).
3. Látványosság
Újszeru, egyedi trükkök és mozgásformák sikeres végrehajtása, többek közt a korong elkapása közben bemutatott forgások.
Ha a páros egy teljesen új, ismeretlen mozgásformát mutat be, vagy ha egy már ismert elemet újszeruen old meg, megkapja a kategóriában elérhető legmagasabb pontszámot.
4.Végrehajtás
A gyakorlatsor minél kevesebb hibával való bemutatása.

II. Távolsági verseny

A távolsági verseny két méretosztályra tagolódik:
Mini: 40.00 cm marmagasságig
Maxi: 40 cm marmagasság felett.
A versenyzőknek egy korong áll rendelkezésükre: ezzel kell 60 másodperc alatt minél több pontot gyűjteniük. Ha a futam alatt a versenyző úgy találja, hogy az eszköz nem biztonságos, (törött vagy repedt), jelezheti a bírónak, aki alapos vizsgálat után kicserélheti: erre az időre a stoppert természetesen leállítják. A visszaszámlálás során időközönként jelzik a még hátralévő időt: 30 másodpercnél, 10 másodpercnél és az idő lejártakor.
1./ A gyakorlat tényleges megkezdése előtt a versenyző két próbadobást végezhet (tetszőlegesen kutyával vagy anélkül) a pálya felmérésére.
2./ Az időmérő beindítása előtt a versenyző kutyájával a dobóvonal mögött helyezkedik el. Ha felkészültek, a vonalbíró kézfelemeléssel jelez. Ekkor adják ki a startjelet, és ezzel egyidőben indul az időmérő is. A versenyző elkezdhet dobni, illetve a kutyának utasításokat adni.
3./ A versenyzőnek a korong eldobásakor a dobóvonal mögött kell tartózkodnia, egyébként szabadon mozoghat. A dobás érvénytelen, ha a versenyző dobás közben lábával érinti vagy átlépi a dobóvonalat. Ha a korong a levegőben van, mikor az idő lejártát jelzik, az adott dobás érvényesnek számít.
4. Pontozás
A pontozás aszerint történik, hogy a kutya a korong elkapása után melyik zónába érkezik négy lábbal. Ha mancsaival több zónát is érint, akkor a dobóvonalhoz közelebbi számít érvényesnek.
Ha a kutya a a pályán belülről ugrik el, de azon kívül ér földet, az elugrás helye szerinti pontot kapja, de csak abban az esetben, ha a korongot a levegőben kapta el.

A pontozás az alábbi táblázat alapján zajlik:

1. zóna (0-8 m) 0 pont
2. zóna (8-16 m) 1 pont
3. zóna (16-24 m) 2 pont
4. zóna (24-32 m) 3 pont
Végzóna(32-40 m) 5 pont
A zónáért járó ponton felül plusz fél pont adható minden olyan dobásért, amelynél a kutya sikeresen elkapva a korongot, mind a négy mancsával ugyanabba a zónába érkezik, ahonnan elugrott.
Ha holtverseny alakul ki az első , második vagy harmadik helyen, a verseny végeredményét a következő módszerekkel lehet eldönteni:
-Mindenki egyet dob, és az a győztes, akinek a kutyája magasabb pontszámot ér el.
-Ha az állás ezután is döntetlen, addig kell a Hirtelen Halál-módszert folytatni, míg az egyikük magasabb pontszámot ér el, mint a másik. A rendezőség engedélyezhet közben pihenőt a kutyáknak, ha szükségessé válik

 
Rineweld Xantiana
 
A gazdi
 
Kiállítási eredmények
 
Képgaléria
 
Családom
 
És a többiek...
 
Barátaink
 
In Memoriam
 
Írj nekünk!
 
Kapcsolat
 
Vendégek
Indulás: 2006-07-25
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Barátaink sikerei
 

Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!